محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454


5 فیلم از فیلم های جشنواره که به خاطر قرار گرفتن بازیگران مستعد و بااستعداد در آن ها از امید های اصلی سینمای ایران در جشنواره امسال بودند فرم جشنواره را پر کردند.

نوید محمد زاده و امیر جدیدی که بازیگران تئاتری و با استعداد این روزهای سینمای ایران هستند با 5 فیلم «لانتوری»، «اژدها وارد می شود»، «خشم و هیاهو»، «من» و «ابد و یک روز» در جشنواره امسال خودنمایی می کنند.

محمد زاده و جدیدی با سابقه درخشان خود در تئاتر و به قول معروف خاک صحنه خوردن توانستند پس از چندین و چند سال کار در تئاتر به چهره هایی در سینما تبدیل شوند که حال در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر فیلم هایی که در آن ایفای نقش کرده اند برای منتقدان، اصحاب رسانه و علاقه مندان سینما از اولویت های اصلی باشد.

پنج فیلم وسوسه برانگیز جشنواره امسال

5 فیلمی که این دو بازیگر جوان و با استعداد بازی کرده اند به غیر از حضور فیزیکی این دو بازیگر ، از فیلم هایی هست که در اصل از امید های جشنواره هم می رود. «لانتوری» فیلم پرسروصدا پس از "عصبانی نیستم!" رضا درمیشیان، «خشم و هیاهو» فیلمی با داستانی جنجالی از هومن سیدی و «اژدها وارد می شود» فیلمی خاص از آقای خاص مانی حقیقی.

و به غیر از این سه فیلم 2 فیلم اولی که حضور این دو بازیگر در آن ها از امیدهای اصلی بخش فیلم اولی ها هست. «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی که به غیر از نوید محمد زاده، پیمان معادی هم در کنار وی ایفای نقش می کند و این فیلم را بیشتر ترغیب کننده و جذاب می کند، و در آخر فیلم «من» از کارگردان جوان سهیل بیرقی دستیار سابق عبدالرضا کاهانی که پیش از هر چیز همبازی شدن امیر جدیدی با لیلا حاتمی هیجان را به دیدن فیلم اضافه می کند.

شروع کاری این دو بازیگر تئاتری در سینما

«نوید محمد زاده» در سینما با فیلم های لرزاننده چربی محمد شیروانی، سیزه هومن سیدی و آندو بهروز قبادی آغاز به کار کرد و در ادامه برای اولین بار در سال 92 با بازی در نقش اصلی فیلم «عصبانی نیستم!» رضا درمیشیان توانست خود را به عنوان یک بازیگر آینده دار در سینما نشان دهد که موجب تحسین بسیاری از منتقدان و کارشناسان سینمایی و همین طور علاقه مندان شد.

نوید محمد زاده با حضور در اولین جشنواره فیلم فجر زندگیش توانست خیلی راحت نظرها را به خود جلب کند و شانس دریافت اصلی سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره 32 شود اما اتفاقات دلخراشی مانع از کسب دریافت این جایزه شد اما در ادامه در جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران سرانجام تندیس بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را برای فیلم تحسین شده «عصبانی نیستم!» دریافت کرد.

نوید محمد زاده پس از جشنواره 32، در جشنواره سال گذشته تنها فیلم «ناهید» را داشت که در بخش فیلم های اول قرار گرفت و با وجود اینکه بازی مورد قبولی را ارائه داد اما خود فیلم «ناهید» انتظارات را برآورده نکرد و حال پس از دو سال که از فیلم «عصبانی نیستم» می گذرد امسال با توپ پر پا به میدان جشنواره فیلم فجر خواهد گذاشت.

و اما امیر جدیدی یک بازیگر مستعد دیگر، وی با فیلم آفریقا هومن سیدی در سینما آغاز به کار کرد و پس از آن باز هم در فیلمی دیگر از هومن سیدی و تقریبا با حال و هوای همان نقش در فیلم سیزده حاضر شد.

همین دو فیلم کافی بود که ابوالحسن داوودی استعداد وی را کشف کند و یکی از کلیدی ترین نقش های فیلم «رخ دیوانه» را به او بسپارد، نقشی که جدیدی خیلی خوب از پس ایفای آن برآمد و بازی اش را همه مخاطبان تحسین کردند.

در واقع او با «رخ دیوانه» خودش را در جشنواره سال گذشته تثبیت کرد و حالا همه منتظرند تا ببینند این بازیگر تازه نفس در فیلم مانی حقیقی و همچنین کنار لیلا حاتمی در فیلم «من» چه کرده است.

در پایان نگاهی میندازیم به تئاتر هایی که ریشه این دو بازیگر خلاق و جوان برای سینمای این مرز و بوم بوده اند:

نوید محمد زاده از 10 سال پیش تئاتر را شروع کرد، اولین بار آیدا کیخانی همسر محمد یعقوبی این شانس را بهش داد که یکی از نقش های اصلی کارش را به او واگذار کند، در ادامه تئاترهای تحسین برانگیز دیگری همچون «آخرین نامه»، «دهانی پر از پرنده»، «زمستان 66» و «بلخره این زندگی ماله کیه؟» را بازی کرد تا اینکه در زمستان 91 با بازی در تئاتر «پچ پچه های پشت خط نبرد» در تالار مولوی اثری شاهکار به قلم امیر نادری اشک همه را درآورد و به عنوان یکی از بهترین بازیگران بی چون و چرای تئاتر لقب گرفت.

پس از آن باز هم در تئاترهای خارق العاده ای ایفای نقش کرد همچون «مرد بالشتی» به کارگردانی محمد یعقوبی، «شکلک» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و باز هم کاری دیگر از محمد یعقوبی با نام «دل سگ» که با همان گریم عجیب و غریبش از بازی در تئاتر «دل سگ» به جشن منتقدان آمد و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد را گرفت.

امیر جدیدی هم در کنار نوید محمد زاده با بازی در تئاتر های زیادی توانست به یک بازیگر مستحکم و متفاوت دست پیدا کند از جمله بازی در تئاتر هومن سیدی «روایت ناتمام یک فصل معلق» که در کنار نوید محمد زاده در این تئاتر همبازی بود.

وی همچنین تئاتر بزرگ دیگری با نام «کالیگولا» اثر همایون غنی زاده از بهترین کارگردانان تئاتر کشور را امسال در تالار وحدت بازی کرد که مورد قبول مخاطبان واقع شد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.