محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

معرفی فیلم های ایرانی برای اسکار 2016

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ق.ظ

شایستگی "قصه ها" و "ماهی و گربه" برای معرفی به اسکار 2016


هرساله در همین روزها، بیشتر کشورهای جهان، در تدارک بررسی و مطالعه برای پیشنهاد دادن یک فیلم از سوی مرکز ملی سینمای خود به آکادمی اسکار هستند. حتی تعدادی از کشورها تا این لحظه فیلم برگزیده خود را هم مشخص کرده اند مثل کشور رومانی که فیلم «آفرین» را پیشنهاد خواهد کرد.

در کشور فرانسه بحث بسیاری درباره «قانون بازار» و به ویژه «دیپان» ساخته ژاک اودیار است که هر دو فیلم در جشنواره کن امسال بسیار موفق بودند؛ اولی نخل طلای بهترین بازیگری را برای «ونسان لندون» به ارمغان آورد واز زمان اکرانش تا کنون یک میلیون تماشاگر در سینماهای فرانسه داشته است، و فیلم ژاک اودیار که نخل طلای بهترین فیلم را تصاحب کرد. این فیلم از همین چهارشنبه در سراسر فرانسه در بیش از 250 سالن به نمایش درخواهد آمد و هم اکنون در تمام نقاط می توان بیلبوردهای تبلیغاتی اش را در شهرها دید. هنوز مرکز ملی سینمای فرانسه رای خود را اعلام نکرده، اما شانس « دیپان» بسیار بالاست که از سوی فرانسه به آکادمی اسکار معرفی شود.

از بین فیلمهای ایرانی به نمایش درآمده امسال، کدام یک می توانند شانس بهتری برای کاندیدا شدن داشته باشند، بدون شک دو فیلم «قصه ها» اثر رخشان بنی اعتماد و «ماهی وگربه» اثر شهرام مکری، در درجه اول قرار می گیرند چرا که در جشنواره های جهانی به خوبی مورد توجه قرار گرفته بودند. فیلم اولی از نظر مطرح کردن موضوع اجتماعی، با بیانی سینمائی و کارگردانی استادانه و بازی های خوب، می تواند ارائه قابل توجهی از سوی ایران باشد. تاکنون از سینمای ایران، هیچ فیلمساز زن، به آکادمی اسکار معرفی نشده بود و از این زاویه می شود مانورهائی هم در نظر گرفت. از سوی دیگر، فیلم شهرام مکری، نیز می تواند بسیار شایسته برای معرفی شدن به اسکار بهترین فیلم خارجی سال باشد. چنین ساختاری که کارگردان در فیلمش (یک پلان سکانس) به کار برده، اگرچه برای اعضائ آکادمی تازه گی نخواهد داشت، اما کل فیلم اساسا بسیار حرفه ای- هنری، با ساختاری جذاب است که می تواند مورد توجه قرار گیرد. امسال سینمای ایران می تواند شانس بالاتری نسبت به چند سال گذشته داشته باشد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.