محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

اخبار رسانه ( سریال سیگنال موجود است)

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ق.ظ
«سیگنال موجود است»، اما تلویزیون کاملاً مخالف!


ماجرای عجیب سریال مهدی مظلومی ادامه دارد:
سرانجام پخش آخرین سریال مهدی مظلومی در حالی که پیش بینی می‌شد به جریان روشنی انجامیده، دوباره با تصمیم جدید مدیران سیما گرفتار وضع بغرنجی شده است.

کارگردان‌ سریالهای محبوب «بدون شرح» و «کمربندها را ببندیم» اوایل سال گذشته با تصویب متن مجموعه «سیگنال موجود است»، آنرا از خرداد ماه کلید زد و با پایان تصویربرداری، سریال مذکور اواخر پارسال آماده پخش شد. سازندگان حتی پس از ضبط 10 قسمت، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در فیلمنامه را حس کردند و با جایگزین شدن امیر برادران به گروه نویسندگان، متن تغییراتی اساسی کرد. تغییری که موجب شد تا کار یک ماه و نیم تعطیل شود. این در حالی بود که شبکه و ناظر کیفی (سید مجید موسویان) در تمام مراحل تولید همراه بودند و در جریان جزئیات ساخت و محتوای کار قرار داشتند. با ایجاد تغییرات در رده مدیران صدا و سیما که سال گذشته کلید خورد و حضور مدیران جدید، این سریال روند طبیعی به آنتن رسیدن را دستخوش آسیب دید؛ به طوری که مدیران شبکه سه از پخش آن با توجیه «ضعیف بودن ساختار» کار سر باز زدند.
در این میان تهیه کننده پروژه مسعود فرخنده طینت که سرمایه شخصی‌اش را صرف ساخت این سریال کرده بود، در صدد رایزنی با مدیران تلویزیون بر آمد تا به نحوی آنرا به پخش برسانند. فرخنده طینت اوایل تابستان امسال در همین باره به بانی فیلم گفته بود: «این سریال در دوره قبلی مدیران شبکه به تصویب رسید و بعد از تغییر و تحولات سازمان و به خاطر به وجود آمدن برخی اختلاف نظرها، پخش آن مدتی به تأخیر افتاد. به نظرم این موضوع چندان غیر طبیعی نیست و با آمدن یک مدیر جدید، یکسری اندیشه های جدید نیز به بدنه شبکه وارد می شود. با این حال قرار است با برگزاری جلسات مختلف با مدیران به یک نتیجه مشترک برسیم و آن را حتماً به مطبوعات اعلام خواهیم کرد». سیامک انصاری، مهران غفوریان، علی صادقی، لاله صبوری، مرضیه صدرایی، آناهیتا همتی، محمود بصیری، حامد وکیلی و امید روحانی همراه با سیدجواد رضویان و سحر ولدبیگی بازیگران اصلی این سریال هستند.
داستان این سریال درباره جوانی به نام پرهام است که سودای خوانندگی در سر دارد اما در هیچکدام از سبک های موسیقی به موفقیت دست پیدا نمی کند. بنابراین به تشویق دو تن از دوستان خود تصمیم می گیرد که برای خوانندگی به خارج از کشور سفر کند... .
اعتراض یکی از سازندگان
اما یکی از عوامل اصلی این پروژه با بیان اینکه مدیران تلویزیون به دلیل آنکه نقد خودشان را در قالب کاراکترهای این سریال دیده‌اند، از پخش آن جلوگیری می‌کنند، اخبار جالبی را در این باره به خبرنگار ما داد. این منبع آگاه به بانی فیلم گفت: «قصه ابتدایی ما نگاهی آسیب شناسانه به فعالیت پر حرف و حدیث شبکه‌های ماهواره‌ای داشت و در آن به جریان غیر حرفه‌ای و بدون کار کارشناسی دست اندرکاران این شبکه‌ها در تولید برنامه پرداختیم. برنامه‌هایی که تأثیرات منفی بر بنیان خانواده‌های ایرانی دارند و از سوی دیگر، نابلدی متولیان این شبکه‌ها را به نقد می‌کشند. در بازنویسی سریال، قصه به سمت خواننده جوانی رفت که با سودای شهرت به سمت این شبکه‌ها می‌رود و گرفتار رفتارهای سو استفاده گرانه آنان می‌شود». او ادامه داد: «پس از پایان تولید و تحویل کار به شبکه، مدیران شبکه سه گفتند این سریال اثر ضعیفی شده و قابلیت پخش ندارد! در حالی که خودشان در جریان تولید بودند و اگر این کار ضعیف بود، چرا در همان زمان تصویربرداری ایرادی به ما گرفته نشد. در هر حال تهیه کننده پروژه حتی پیشنهاد داد تا سهم تلویزیون را از این سریال بخرد و آنرا به شبکه ویدئویی واگذار کند، اما مدیران ضمن مخالفت گفتند این کار مشکل حقوقی دارد و خودشان رأساً برای فروش آن به شبکه نمایش خانگی اقدام خواهند کرد! جالب است بدانید این کار هم انجام شد و چندی قبل بیلبوردهای این سریال در شهرستانها در معرض دید بود. اما نمی‌دانیم چطور شد که باز هم تلویزیون از این تصمیم خود منصرف شد و حدود دو هفته پیش، این بیلبوردها پایین کشیده شدند!».
او افزود: «اگر این سریال کاستی دارد، پس چطور شرکتهای ویدئویی حاضر به خرید آن شده‌اند و چرا تلویزیون از تسویه حساب با تهیه کننده برای پرداخت حقوق عوامل خودداری می‌کند. جالب‌تر آنکه شبکه سه برای پرداخت حقوق سه تن از بازیگران سریال که عبارتند از سیامک انصاری، جواد رضویان و مهران غفوریان. فشار زیادی هم به تهیه کننده وارد می‌کند در واقع شبکه سه چون برای ساخت سری دوم سریال «در حاشیه» به این سه بازیگر اصلی نیاز دارد، بیش از بقیه بازیگران و عوامل «سیگنال موجود است»، پیگیر حقوق معوقه آنان است!». به گفته وی، این سریال در پخش تلویزیونی قرار بود در 23 قسمت 45 دقیقه‌ای روی آنتن رود، اما پس از آنکه توافق برای ارائه آن به شبکه ویدئویی صورت گرفت، به تعداد 17 قسمت با زمان بیشتر تقلیل پیدا کرد. اقدامی که فعلاً فایده بخش نبوده و با تصمیم مبهم اخیر مدیران تلویزیون، به احتمال زیاد همچنان زمان پخش یا توزیع آن مشخص نخواهد شد.
یادآور می‌شود مهدی مظلومی فیلم سینمایی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» را با بازی محمدرضا شریفی نیا، حمید لولایی، امین حیایی، مجید صالحی، لیلا اوتادی، بروز ارجمند، سحر قریشی و... در نوبت اکران دارد و آخرین مجموعه‌ای که از او روی آنتن رفت، «تهران پلاک یک» بود که سه سال پیش در شبکه تهران به پخش رسید.
این مجموعه در گروه اجتماعی شبکه سه تولید شده و سایر عوامل اصلی آن عبارتند از: مدیر تصویربرداری: محمد کاظمی، مدیر صدابرداری: سیامک نیازی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: کیوان جمالی، طراح صحنه و لباس: فروزان جلیلی فر، نویسندگان: علیرضا مسعودی، اکبر روح، امیر براداران، حمید برزگر، مدیر تولید: ناصر هادیان فر، مجری طرح: داریوش سهرابی، مدیر تدارکات: مرتضی کریمی و عکاس: امید مسعودفر.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.