محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

بهترین گریم‌ هایی که مردم بر پرده نقره‌ ای دیدند

شکی نیست که فرآیند گریم و تغییراتی که در آن انجام می‌شود می‌تواند هم برای مخاطب و هم برای بازیگر تجربه فوق‌ العاده‌ای باشد. گریم خوب، کلید خلق شخصیت‌های خیالی و همچنین شخصیت‌هایی بسیار نزدیک به واقعیت است.

یش از یک قرن از تولد سینما می‌گذرد و مصداق‌های زیادی از گریم‌های خوب، خلاقانه و به یاد ماندنی در تاریخ سینما به ثبت رسیده است؛ از اولین نسخه سینمایی «شبه اپرا» در سال 1925 که مو را بر تن مخاطب سیخ می‌کرد، گرفته تا گریم تحسین برانگیز «ماریون کوتیار» در فیلم سینمایی «زندگی چون گل سرخ» و بسیاری دیگر.

داستین هافمن» در فیلم سینمایی «توتسی» (1982)/ هافمن:اوه خدای من انگار دارم به دخترم نگاه می‌کنم.

«داستین هافمن» در این فیلم در نقش یک زن ظاهر شد و به قدری نتیجه خوب بود که «هافمن» زمانی‌که جلوی آیینه ایستاد تا نتیجه کار ببیند، فریاد زد:«اوه خدای من انگار دارم به دخترم نگاه می‌کنم.انگار خودم را نمی‌شناسم».


هافمن پیش از آن گفته بود، تنها در صورتی حاضر است بازی در این نقش را بپذیرد که گریمش به حدی خوب باشد که نه تنها در دنیای سینما که در پشت صحنه هم، همه او را با این گریم به عنوان یک زن باور کنند.

گریم طاقت فرسا و چند ساعته «هافمن»، علاوه بر کار بروی پوست صورت او؛ از رفع چین و چروک‌ها و جاهای جوش‌ گرفته تا صفت کردن پوست صورت؛ شامل کار بروی دندان‌ها و دیگر اندام بدن بود.


*«جف گلدبلوم» در فیلم سینمایی «مگس» (1986)/گریمی تحسین‌برانگیز که باعث پایه‌گذاری جایزه اسکار بهترین گریم شد

این فیلم ترسناک و تخیلی به کارگردانی «دیوید کروننبرگ» و بازی «جف گلدبلوم» در آن سال مورد استقبال علاقمندان به ژانر وحشت قرار گرفت.


گریم «جف گولدبلوم» در این فیلم به قدری ماهرانه بود که هر دو گریمور او برنده جایزه اسکار شدند.


«مگس» داستان یک دانشمند باهوش اما عجیب و غریب است که پس از یک آزمایش ناموفق سعی می‌کند یه یک موجود غول‌آسای نیمه انسان نیمه مگس تبدیل شود و این تغییرات در هفت مرحله با هفت گریم متفاوت طی سه ماه انجام شد و برای گریم انجام شده در تصویر بالا از بیش از پنج پوند مواد گریم استفاده شده است.


*«جان هرت» در «مرد فیل‌نما» (سال 1980)/ 7 ساعت گریم در روز که خشم «جان هرت» را برانگیخت

«جان هرت» در این فیلم در نقش «جان مریک» براساس داستان زندگی یک انسان اهل انگلستان که به‌دلیل مشکل فیزیکیِ چهره‌اش به مرد فیل‌نما معروف شد، بازی کرد.


«جان هرت» برای آنکه چهره‌ای شبیه به مرد فیل نما داشته باشد هربار مجبور بود تا حداقل 7 ساعت بی‌حرکت در اتاق گریم بنشیند و اگرچه قرارداد را با علاقه و بدون تردید امضاء کرده بود ولی زمانی‌که دید مجبور به تحمل این حجم از گریم است، خیلی زود عصبانی شد.

«کریس تاکر»، گریمور فیلم برای هر بار گریم باید از حداقل 15 تکه مجزا استفاده کند.

گریم این فیلم به قدری موفق و تأثیر گذار بود که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از آن پس، جایزه اسکار بهترین گریم را پایه‌گذاری کرد.


ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.