محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

تاریخ ساخت فیلم « کوروش کبیر » اعلام شد

جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۰۸ ق.ظ

کوروش کبیر» عنوان فیلمنامه‌ای است که آقای مسعود جعفری جوزانی کارگردان آثاری تحسین شده چون «در چشم باد»، «شیر سنگی» و «در مسیر تندباد» چندین سال است به‌دنبال فراهم آوردن مقدمات تولید آن است. فیلمنامه‌ای که نسخه مکتوب آن هم منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 به نقل از صبح نو، کوروش بنیان‌گذار و نخستین شاه سلسله هخامنشی بود که به مدت 30سال، بین سال‌های ۵۵۹ تا ۵۲۹ پیش از میلاد، بر نواحی گسترده‌ای از آسیا حکومت می‌کرد. جعفری جوزانی تلاش کرده بخش‌هایی کلیدی از حیات کوروش را در فیلمنامه‌اش بیاورد و در این بخش‌ها هم کوشیده حتی جزئی‌ترین اتفاقات را منطبق با منابع مطالعات دست اولی که درباره کوروش وجود دارد؛ دراماتیک کند.

هفتم آبان ماه، روز جهانی کوروش بود و به این بهانه مسعود جعفری جوزانی در دومین همایش اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در زادگاهش ملایر برگزار شد هم از کوروش و فیلمنامه‌اش و اهمیت تولید این فیلمنامه سخن گفت و هم درباره مشکلات حضور سرمایه‌گذاران در تولیدات اثرگذار فرهنگی.

مصمم بر تولید «کوروش کبیر»

جعفری جوزانی با اشاره به روز کوروش گفت: جمعه هفت آبان ماه، روز جهانی کوروش پدر ایران زمین است. کسی که چندین سال است تلاش می‌کنم از زندگی و اندیشه‌های انسان‌دوستانه او فیلمی بسازم و در این راه، قرار است به کمک دوستان، شهرکی بنا کنیم، برای انجام این کار بزرگ، کسانی پا پیش گذاشته‌اند از شیراز، تفرش، شاهرود و چندین جای دیگر داوطلبانی پا پیش گذاشته‌اند، امروز هم از زادگاهم، ملایر.

وی ادامه داد: البته از حرف تا عمل فرسنگ‌ها راه است، امیدوارم همه‌چیز درست پیش برود، این روزها فقط به یک چیز اطمینان دارم و اینکه همگام با اندیشه و اراده ملت بر انجام این کار بزرگ مصمم هستم و همین به من انگیزه ادامه کار و تلاش می‌دهد. مگر نه اینکه تاریخ بارها نشان داده که پیروزی با اراده است؟

جعفری جوزانی خاطرنشان ساخت: ممنون که مرا دعوت کرده‌اید و سپاس که پا به پای من برای جذب سرمایه تلاش می‌کنید؛ بله، ما اراده کرده‌ایم و می‌خواهیم به کمک همدیگر از اندیشه انسان‌دوستانه اولین پایه‌گذار حکومت چند ملیتی و بنیان‌گذار آزادی و برابری شهروندان به‌رغم نژاد، زبان و باورهای دینی در مقابل قانون پرده‌برداری کنیم. می‌خواهیم با هم سرمایه‌گذار جذب کنیم، می‌خواهیم به هم کمک کنیم تا آرزو و اراده ملی تحقق پیدا کند. می‌خواهیم به کمک هم باور کنیم که رانت‌خواران دزد، همه ایرانیان نیستند و هنوز نیک‌کرداران و پاک‌دستان و نیک‌اندیشان پاسداران این سرزمین‌اند و چه خوب که امروز در کنار قومی هستم که اولین امپراتوری

قانون محور را در جهان پی ریخته است.

این کارگردان افزود: امیدوارم در 2 سال آینده، بتوانیم فیلم سینمایی «کوروش کبیر» را هم ببینیم. بتوانیم هویت ملی‌مان را احیا بکنیم و از پرواز نهراسیم، پرنده برای پرواز به 2بال نیاز دارد و این هویت ملی یکی از بال‌های اوست. واقعیتی که در کلان کشور، همه با آن موافق هستند؛ منتها گاهی بعضی‌ها از امام ؟ره؟هم مسلمان‌تر هستند و در پایین چوب لای چرخ می‌گذارند.

کوروش بخش بزرگ و انکار ناپذیری از هویت ملی ماست

نویسنده و کارگردان «جاده‌های سرد» در بخش دیگری از سخنانش گفت: خیلی هزینه دادیم و خیلی طول کشید تا هم خودمان‌، هم مسوولان فرهنگی‌مان باور کنیم که هویت ایرانی همان رستم دستان است، هم او که مولانا جلال‌الدین آرزو می‌کند‌ تا بپذیریم کوروش بخش بزرگ و انکار‌ناپذیری از هویت ملی ماست.

تا بال پرنده و نیاز به پرواز را انکار نکنیم تا باور کنیم که تاریخ در ما و با ما جاری است وتاریخ گواهی می‌دهد که پدران و مادران ما از دیر باز موحد و از تبار نیکان، پاک‌دستان، نیکوکاران، نیک‌کرداران و نیک‌اندیشان متمدنی بودند که حکومتی تا به امروز قابل بحث و انسانی را بنیان گذاشتند.

جعفری جوزانی تأکید کرد: چه عیبی دارد که فرزندان ما بدانند که ایرانی مسلمان و زرتشتی، کلیمی و مسیحی، را فرهنگ ایرانی به هم پیوند داده است و همواره در تنگناهای تاریخ این ملت محکم و استوار یار و یاور هم بوده و هستند.

سرمایه‌گذاری در سینما امنیت می‌خواهد

مسعود جعفری جوزانی در پایان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بسترسازی فرهنگی، امنیت و اعتماد می‌خواهد، شما از بالا حق ندارید، شب بخوابید و صبح بیدار شوید بگویید دلار شد سه‌هزار تومان و بعدتر هم نتوانی جلوی سقوط هر روزه پول را بگیری. الان هم که هر روز پول ما بی‌ارزش‌تر می‌شود و دلار بالای ۳۶۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

خب این یعنی زیان، این یعنی تولیدکننده ورشکست، یعنی کم‌رنگ‌ترشدن هر روز سفره ملت، خب سرمایه‌گذار بیچاره هم حق دارد بپرسد تو سرمایه من را کنترل می‌کنی، نه من! بعد از آن طرف، نرخ من را هم، باز تو کنترل می‌کنی و اجازه نمی‌دهی که بازار این نرخ واقعی را تعیین بکند. طبیعی است که در چنین شرایطی آدم‌های درجه یک کنار بکشند و بعد، آدم‌های درجه دو می‌آیند و پشت سر آنها هم رانت‌خواران می‌آیند و در نهایت اینکه فامیل سببی یا نسبی چه کسی باشند؛ کشتی عظیم مملکت را به گل می‌نشانند. صاحبان اندیشه هم لال می‌شوند و کنار می‌کشند.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.