محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454


چند هنرمند گرافیتی که سازندگان سریال آمریکایی «هوم‌لند» برای شعارنویسی استخدام کرده بودند، روی دیوار صحنه ای از این سریال، شعارهایی در انتقاد از آنچه 'کلیشه سازی این سریال از اعراب و مسلمانان خوانده اند'، نوشتند.

این هنرمندان روی دیوارهای صحنه‌ای در سریال هوم‌لند (وطن، Homeland) به عربی نوشتند "هوم لند نژادپرست است" و "هوم‌لند مزخرف است".
 

آنها می گویند که در ماه ژوئن از آنان خواسته شده بوده که برای صحنه ای از سریال که داستانش در یک اردوگاه مهاجران اتفاق می افتد، شعارنویسی کنند تا صحنه ها "واقعی‌تر" به نظر برسد.
 

این قسمت از سریال، روز یکشنبه در آمریکا پخش شده است.


برخی از این دیوارنگاری‌ها به مدتی کوتاه در پس‌زمینه صحنه‌هایی که یک اردوگاه سوری‌ها در لبنان را نشان می دهد دیده می شود.

به گزارش بی بی سی، این هنرمندان در بیانیه‌ای گفته‌اند که "ابتدا تمایلی به پذیرفتن این سفارش نداشتیم، ولی فکر کردیم فرصتی خواهد بود برای ابراز نارضایتی خودمان و بسیاری دیگر از دیدگاه‌های سیاسی این سریال."

آنها نوشته اند: "فرصتی بود که از خود این سریال استفاده کنیم و نظر خود را با خرابکاری و نوشتن برخی شعارها ابراز کنیم."

به گفته این هنرمندان "هیچ کس از عوامل سریال، بررسی نکرد که ما چه نوشته‌ایم"، چون "درگیرتر از این بودند که به ما توجه کنند" و "نوشته‌های عربی صرفا یک مکمل تصویری برای آنها بود."

در فصل دوم این سریال، شیوه به تصویر کشیدن بیروت،‌ پایتخت لبنان، نیز با انتقادهایی مواجه شد. منتقدان می‌گفتند آنچه در این سریال از مرکز شهر بیروت به تصویر کشیده شده، از واقعیت فاصله زیادی دارد.

همچنین برخی از بینندگان پاکستانی از شیوه نمایش اسلام آباد و همچنین از اینکه یک شخصیت تروریست در این سریال نامی شبیه نام یکی از سفرای سابق پاکستان در آمریکا داشته است، انتقاد داشتند.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.