محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

شیر طلایی به "زنی که رفت" از فیلیپین رسید

پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۵:۵۷ ق.ظ

هفتادوسومین جشنواره فیلم ونیز از سی‌ویکم آگوست تا دهم سپتامبر برگزار شد و بزرگان سینما آغاز فصل هزار رنگ پاییز را با مراسم اختتامیه‌ی این جشنواره در شهر باستانی ونیز ایتالیا جشن گرفتند.
هیئت داوران جشنواره به سردبیری "سم مندس" برندگان جوایز را معرفی کردند و با وجود بزرگانی چون امیر کوستوریکا، ویم وندرز و ترنس مالیک، برای نخستین بار یک فیلم از فیلیپین موفق به کسب شیر طلایی ونیز شد. این سومین سال پیاپی است که شیر طلایی به نماینده‌ی کشوری می‌رسد که پیش از آن به این افتخار نرسیده است.

نام این فیلم فیلیپینی برنده‌ی شیر طلایی "زنی که رفت" به کارگردانی لاو دیاز است که چارو سانتوس، مایکل دو مسا و جان لوید کروز در آن هنرنمایی کرده اند.

جایزه‌ی بزرگ هیئت داوران به فیلم نوآر "حیوانات شب‌زی" به کارگردانی تام فورد رسید. این فیلم اقتباسی است از رمان "تونی و سوزان" به قلم آستین رایت و در آن جیک جیلنهال، ایمی آدامز، آرون تایلرجانسون و مایکل شنون ایفای نقش کرده‌اند. حرفه‌ی اصلی تام فورد طراحی لباس است و این دومین فیلم او پس از "یک مرد مجرد" با بازی کالین فرث و جولیان مور است.

جایزه‌ی ویژه‌ی این جشنواره نیز به آنا لیلی امیرپور کارگردان ایرانی‌آمریکایی برای فیلم "گروه بد" رسید. این فیلم دومین اثر امیرپور است. پیش از این امیرپور موفق شد با کارگردانی فیلم ترسناک "دختری در شب تنها به خانه می‌رود‎‎" نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند. نکته جالب در مورد این فیلم آن است که نخستین فیلم خوناشام به شمار می‌رود که به زبان فارسی ساخته شده است.

شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی بصورت مشترک به آمات اسکالانته برای فیلم "منطقه‌ی وحشی" و آندری کونچالوفسکی برای فیلم "بهشت" رسید. پیش از این آمات اسکالانته سال 2013 برای فیلم "هلی" نیز موفق به کسب جایزه‌ی بهترین کارگردانی در جشنواره فیلم کن شده بود. آندری کونچالوفسکی هفتادونه ساله که در ایران بیش‌تر با فیلم حماسی "اودیسه" که بارها از شبکه‌ی دو سیما پخش شده شناخته می‌شود برای پنجمین بار در جشنواره‌ی فیلم ونیز حاضر شده بود و برای دومین بار جایزه‌ی بهترین کارگردانی را بدست آورده است اما همچنان در حسرت شیر طلایی باقی خواهد ماند. او پیش از این چهار بار نیز نامزد نخل طلایی کن و یک بار نامزد خرس طلایی برلین شده که در هیچ‌کدام موفق به کسب جایزه نشده است.

بازی درخشان اما استون در فیلم "لا لا لند" به کارگردانی دیمین چزل برای او جایزه‌ی بهترین بازیگر زن را به همراه داشت و نام این بازیگر جوان آمریکایی در کنار ستارگان بزرگ سینما چون اینگرید برگمن، سوفیا لورن، کیت بلانچت و جولیان مور نوشت.

جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نیز به اسکار مارتینز برای بازی در فیلم "شهروند برجسته" به کارگردانی گاستون دوپرات و ماریانو کوهن رسید. گفتنی است این بازیگر شصت‌وهفت ساله‌ی آرژانتینی پیش از این جایزه‌ی بین‌المللی معتبری به دست نیاورده بود.

نوح اوپن‌هایم برای نوشتن فیلم‌نامه‌ی "جکی" موفق شد جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه را بدست آورد. "جکی" با بازی ناتالی پورتمن، گرتا گرویگ و پیتر سارسگارد که پابلو لارائین کارگردانی آن را بر عهده داشته است داستان زندگی جکی کندی و زمانی که او به عنوان بانوی اول ایالات متحده در کاخ سفید به سر می‌برد و همچنین ماجرای ترور همسرش جان اف. کندی را در نوامبر سال ۱۹۶۳، در شهر دالاس تگزاس دنبال می‌کند.


ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.