محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454


شهرام مکری کارگردان فیلم تحسین‌شده «ماهی و گربه» که تازگی به سمت مدیر عاملی شرکت «ایران نوین فیلم» هم رسیده است در گفتگو با آی سینما از آماده بودن دی وی دی های فیلم «ماهی و گربه» برای عرضه در شبکه نمایش خانگی خبر می دهد.

«ماهی و گربه» آخرین ساخته شهرام مکری در داخل با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان معتبر سینما مواجه شد و از سوی مخاطبان هم مورد توجه قرار گرفت.

این فیلم در جشنواره های مختلف خارجی هم به موفقیت های چشمگیری رسید و جایزه بخش افق‌های جشنواره ونیز را در سال 2013 از آن خود کرد. این فیلم با توجه به اینکه نزدیک به دو سال از زمان اکرانش می‌گذرد، هنوز به شبکه نمایش خانگی نیامده است. برخی از منتقدان معتقدند این فیلم به دلیل اینکه یک سکانس-پلان دو ساعت و پانزده دقیقه ای است و هیچ کاتی در فیلم وجود ندارد، خیلی نمی تواند به اندازه ای که در سینما برای مخاطب جذاب است، در صفحه کوچک تلویزیون هم جذابیت ایجاد کند.

شهرام مکری کارگردان این فیلم در ارتباط با این نظر به آی سینما گفت: «من درباره این موضوع خیلی فکر کردم و به نتایجی هم رسیدم. به طور مثال موسسه سینمایی و امریکایی «اندی وار هول» در گذشته بر این مبنا استوار بود که فیلم هایش، نیازی به نوارهای ویدیو ندارد و مخاطب باید فیلم ها را روی پرده سینماها ببیند، این فیلم ها با توجه به اینکه بسیار طولانی مدت و چندین ساعته بودند بر روی نوارهای ویدیویی قرار نمی گرفتند، چون آنها معتقد بودند که این فیلم ها تنها روی پرده سینما می تواند برای مخاطب جذاب باشد و تماشاگران نمی تواند با دیدن این فیلم ها در صفحه تلویزیون آن ارتباط را با فیلم برقرار کنند. به همین علت این موسسه برای نمایش فیلم هایش، اکران های خصوصی بسیاری در شهرهای مختلف برپا می کرد و مردم را برای تماشای فیلم بر روی پرده نقره ای دعوت می کرد.»

شهرام مکری در پاسخ به این پرسش که با توجه به موفقیت های «ماهی و گربه»، آیا او هم می خواهد سیاست موسسه «اندی وار هول» را پیش بگیرد و از ارئه دی و دی این فیلم برای عرضه در شبکه نمایش خانگی جلوگیری عمل آورد، گفت: «من هم خیلی دوست داشتم مسیر «اندی وار هول» را برای نمایش فیلم «ماهی و گربه» طی کنم، اما گویا همیشه نمی توان ایده آل ها را رعایت کرد و ما مجبوریم دی و دی فیلم «ماهی و گربه» را برای عرضه در شبکه نمایش خانگی آماده کنیم. اکنون نسخه ویدیویی «ماهی و گربه» تقریبا آماده است و در آن پشت صحنه های آن را هم قرار دادیم تا برای مخاطب جذاب باشد.»

مکری علت عدم عرضه فیلم «ماهی و گربه» در شبکه نمایش خانگی را اکران های تک سانس هایی می داند که گروه «هنر و تجربه» به آن می پردازد: «گروه «هنر و تجربه» که بیش از یک سال از عمر آن می گذرد، هم اکنون در برخی شهرستان ها با ایجاد سینماهای نمایش دهنده این گروه سینمایی، افتتاحیه هایی برگزار می کند که در آنها فیلم هایی مثل «ماهی و گربه»، «پرویز» و «316» را به نمایش در می آید. این اتفاق عرضه فیلم «ماهی و گربه» در شبکه نمایش خانگی را به تعویق انداخته است. اما دی وی دی فیلم «ماهی و گربه» به همراه پشت صحنه آن برای مخاطبان آماده است و بعد از پایان نمایش های این فیلم در سینماهای گروه «هنر و تجربه» به دست مخاطبان خواهد رسید.»

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.