محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

لیست فیلم های مهمی که فرم جشنواره را پر کردند


15 آذرماه آخرین مهلت پر کردن فیلم های سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بود. و بنا به اعلام قبلی این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.

به نقل از روزنامه سینما، فیلم های زیادی متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر امسال بودند که در آخرین دقایق شب گذشته فرم حضور در جشنواره را پر کردند و همین طور چند فیلم دیگر که انتظار می رفت با توجه به آماده بودن در جشنواره شرکت کنند فرم حضور در جشنواره را پر نکردند.

«دختر» رضا میرکریمی و «پلیس بازی» پیمان قاسم خانی فرم پر نکردند!

رئیس خانه سینما که به عنوان دبیر بخش بین الملل جشنواره فجر هم انتخاب شده برای فیلم تازه اش «دختر» فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر نکرده. جلیل شعبانی مدیر تولید فیلم «دختر» گفت که فرم حضور در جشنواره فجر توسط میرکریمی پر نشده است. هنوز دلیل این تصمیم میرکریمی مشخص نیست. گفتنی است، در سال های گذشته هم موارد مشابهی بوده اند که با رایزنی مدیران جشنواره، راضی به حضور در جشنواره شده اند و تا آخر ماه وضعیت حضور فیلم رضا میرکریمی در جشنواره فجر روشن خواهد شد.

همچنین فیلم پیمان قاسم خانی «پلیس بازی» هم فرم حضور در جشنواره را پر نکرد، البته این فیلم هنوز در پیش تولید به سر می برد و احتمالا عوامل فیلم بیشتر به فکر اکران این فیلم در نوروز 95 هستند.

فیلم «نگار» رامبد جوان هم که قرار بود به زودی جلوی دوربین برود طبق شنیده ها انگار هنوز این فیلم آغاز به کار نکرده است و در لیست فیلم های متاقضی در جشنواره امسال وجود ندارد.

«اژدها وارد می شود» فرم را پر کرد، «50 کیلو آلبالو» فرم را پر نکرد!

مانی حقیقی که دو فیلم برای جشنواره امسال تولید کرده بود در نهایت تنها فرم حضور برای فیلم «اژدها وارد می شود» را پر کرد، و فیلم «50 کیلو آلبالو» فرم حضور در جشنواره را پر نکرد، مصطفی شایسته تهیه کننده فیلم از ماه پیش اعلام کرده بود که هرگز فرم جشنواره را پر نخواهد کرد.

لیست فیلم های مهمی که فرم حضور در جشنواره را پر کردند

به گفته مسئولان جشنواره، شب گذشته (یکشنبه 15 آذر) آخرین مهلت دریافت فرم های جشنواره بوده و این مهلت به طور قطع تمدید نمی شود. از فیلم های مهمی که فرم حضور در جشنواره سی و چهارم فجر را پر کرده اند می تواند به «بادیگارد» (ابراهیم حاتمی کیا)، «مالاریا» (پرویز شهبازی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان)، «رگ خواب» (حمید نعمت الله)، «فراری» (علیرضا داودنژاد)، «صاف کننده» (مصطفی کیایی)، «پل خواب» (اکتای براهنی)، «خانه ای در خیابان چهل و یکم» (حمیدرضا قطبی)، «دراکولا» (رضا عطاران)، «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» (قرزاد موتمن)، «نیمه شب اتفاق افتاد» (تینا پاکروان)، «هلن» (علی اکبر ثقفی)، «آشغال های دوست داشتنی» (محسن امیریوسفی)، «سیانور» (بهروز شعیبی)، «امکان مینا» (کمال تبریزی)، «هفت ماهگی» (هاتف علیمردانی)، «ربوده شده» (بیژن میرباقری)، «آب نبات چوبی» (محمدحسین فرح بخش)، «آه ای عبدالحلیم» (احسان عبدی پور)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «آشوب» (کاظم راست گفتار)، «نفس» (نرگس آبیار)، «قشنگ و فرنگ» (وحید موساییان)، «وارونگی» (بهنام بهزادی)، «خشم و هیاهو» (هومن سیدی)، «به دنیا آمدن» (محسن عبدالوهاب)، «تمرین برای اجرا» (محمدعلی سجادی)، «عادت نمی کنیم» (ابراهیم ابراهیمیان)، «خشکسالی و دروغ» (پدرام علیزاده)، «خانواده فرشچی» (نادر تکمیل همایون)، «سایه های موازی» (اصغر نعیمی)، «پارادایس» (علی عطشانی)، «یک شهروند معمولی» (مجید برزگر)، «سینما نیمکت» (محمد رحمانیان)، «نیم رخ ها» (ایرج کریمی)، «کفش هایم کو؟» (کیومرث پوراحمد).

هر چند احتمالا این تنها لیستی از فیلم های مهم هست و قطعا فیلم های دیگری از جمله فیلم اولی های جشنواره امسال دراین لیست نیستند اما فرم حضور را پر کرده اند که هنوز خبرشان رسانه ای نشده.

فیلم «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی هم طبق گفته تهیه کننده این فیلم منصور لشگری قوچانی فرم حضور را پر کرده است اما مشخص نیست که فیلم به جشنواره می رسید یا نه! هر چند خیلی از فیلم های مهم جشنواره امسال را شاید در بخش بین الملل جشنواره که در اردیبهشت ماه برگزار می شود ببینیم.

همچنین طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر فرم پر کردن فیلم هایی مانند «دلم می خواد» (بهمن فرمان آرا) و «مادر قلب اتمی» (علی احمدزاده) شنیده می شد که بر اساس پیگیری های انجام شده این فیلم ها فرم حضور در جشنواره را پر نکرده اند.

نکته جالب این جاست که از روز پنج شنبه، هیات انتخاب بخش هنر و تجربه کارش را آغاز کرده و هیات انتخاب بخش سینمای ایران نیز با تکمیل اعضای هیات انتخاب، از روز یکشنبه بازبینی فیلم های این بخش را آغاز می کند. که از همین الان می توان گمانه زنی هایی برای فیلم های انتخابی از سوی هیات انتخاب بخش هنر و تجربه را کرد.

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 12 بهمن تا 22 بهمن ماه سال 94 برگزار می شود.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.