محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

نقد و بررسی(فیلم ارسال آگهی تسلیت)

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۰۰ ق.ظ
تله فیلم یا فیلم سینمایی؟!


سینما و فیلم سینمایی معنی خاص خودش را دارد و نسبت به تئاتر و تلویزیون جدی‌تر و سخت‌تر است. فیلم «ارسال آگهی تسلیت» بیشتر شبیه به یک تله فیلم تلویزیونی متوسط است تا یک اثر سینمایی.

در هر کار تلویزیونی یا سینمایی، وقتی زندگی در آن جریان نداشته باشد آدم‌ها تبدیل به ماکت شده و قصه پیش نمی‌رود. برای همین نمی‌توان با فیلم ارتباط برقرار کرد. مخاطب نیز انرژی لازم را از فیلم دریافت نمی‌کند و انگیزه کافی برایش به وجود نمی‌آید تا قدم به قدم با فیلم همراه شود.
این موضوع بزرگ‌ترین ضعف این فیلم است.
اصلاً مشخص نیست صابر ابر (در نقش طاها) از کجا آمده؟ چه گذشته‌ای دارد؟ نازنین بیاتی (در نقش ریحان) از چه طبقه اجتماعی است؟ چگونه با هم آشنا شده‌اند؟و چه برنامه‌ای برای زندگی‌شان دارند؟ این همه بی‌تعادلی که در تمام ابعاد فیلم وجود دارد چه دلیلی دارد!؟ در حال حاضر و در جامعه امروز ما هر قشری از مردم، با هر باور و اعتقادی برای رسیدن به اهداف‌شان چه منفی باشد چه مثبت یک تعریف و یا منطقی برای خودشان دارند که با آن زندگی می‌کنند. متاسفانه در این فیلم چیزی به عنوان منطق را شاهد نیستیم و فقط بلاتکلیفی و سردرگمی بی‌مفهوم دیده می‌شود.
بازی بازیگران در حد یک فیلم سینمائی نبوده و جایی برای دفاع ندارد. این گونه به نظر می‌رسد که فقط قرار بوده یک فیلمی ساخته شود و برای کارگردان و تهیه کننده مهم نبوده نتیجه کار چه خواهد شد.
در کل فیلم «ارسال آگهی تسلیت» بی سرانجام و نامفهوم بایگانی شد. باز هم امیدوارم احترام به مخاطب در سینما پررنگ‌تر شود و به این ایمان برسیم بزرگ‌ترین و با ارزش‌ترین سرمایه داشتن مخاطب است و این مردم توقعی به جز احترام از اهالی سینما ندارند.
 

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.