محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

« همسایه ها » کمدی سرگرم کننده ای بود که در سال 2014 با حضور ست روگن و زک افرون به روی پرده رفت و توانست به فروش خوبی دست پیدا کند و یکی از کمدی های محبوب سال لقب بگیرد. یکی از دلایلی که سبب محبوبیت این اثر شده بود سوژه بامزه و بکر " انجمن برادری " بود که توانست در جریان داستان به ثمر بنشیند و لحظات سرگرم کننده ای را برای تماشاگر به ارمغان بیاورد. حالا 2 سال پس از اکران قسمت نخست، دومین قسمت این فیلم با عنوان « انجمن خواهری بر می خیزد » اکران شده است. داستان قسمت دوم از این قرار است :  مک ( ست روگن ) و کلی ( رز بیرن ) زوجی هستند که پس از خلاص شدن از شر انجمن برادری ، حالا منتظر تولد دومین فرزندشان هستند تا بتوانند کانون گرمی برای خانواده شان مهیا نمایند. آنها قصد دارند تا منزلشان را به فروش برسانند اما ورود اعضای یک انجمن خواهری جدید به مجاورت منزلشان که مشخصا خانه را روی سرشان می گذارند باعث می شود تا آنها نتوانند شرایط را مطابق برنامه شان پیش ببرند. مک و کلی که در این وضعیت درمانده شده اند، سراغ تدی (زک افرون ) می روند و از او برای پایان دادن به این وضعیت درخواست کمک می نمایند. تدی هم که رهبر این انجمن خواهری به نام شلبی ( کلوئه گریس مورتز ) را می شناسد و دل خوشی از او ندارد، به کمک این زوج می آید و...


یکی از نقاط مثبت قسمت اول را می توان شخصیت های بامزه داستان و خصوصا افراد انجمن برادری عنوان کرد که در رآَس آنها زک افرون قرار داشت. اعمال دیوانه وار این افراد در انجمن برادری می توانست لبخند را به هر مخاطبی هدیه نماید اما در قسمت دوم این مجموعه سازندگان هیچ ایده جدیدی که بتواند منجر به ادامه راه انجمن های برادری و داستان های عجیب و غریبشان شود به نمایش نگذاشته اند. متاسفانه سازندگان در بخش های زیادی از فیلم دچار ضعف های ریز و درشتی نیز می گردند که اثر را در مقایسه با قسمت اول در رتبه پائین تری قرار می دهد.

تغییر جنسیت اعضای انجمن از برادری به خواهری، سبب ایجاد لحظاتی در فیلم شده که عمده آن به شوخی های مستقیم جنسی به دختران نوجوان اشاره دارد. البته این شوخی ها با توجه به روند دیوانه وار انجمن های برادری / خواهری ، یک امر متداول تلقی می شود و ما به ازای بیرونی آن را هم می توان به راحتی در این انجمن ها یافت. اما دیدگاهی که سازندگان به این مقوله داشته اند بیشتر نگاه جنسیتی بوده تا نگاهی طنز به چنین موقعیتی. « انجمن خواهری بر می خیز » بجای اغراق در به تصویر کشیدن دیوانگی های دختران نوجوان در این محفل، تنها به محدود کردن پارچه های لباس آنان اقدام کرده و البته میزان عقل و درک آنها را نیز به مراتب پائین تر از یک فرد عادی به نمایش می گذارد تا از این طریق مخاطب با یک کاریکاتور از دختران نوجوان مواجه باشد.

« همسایه ها 2 : انجمن خواهری بر می خیزد » یک دنباله غیرلازم برای « همسایه ها » می باشد. اثری که همان شوخی های نسبتا بامزه قسمت نخست را اینبار با جنسیتی متفاوت به مخاطب عرضه کرده و کمترین میزان خلاقیت را هم در پروش آن بکار گرفته است. « انجمن خواهری بر می خیزد » در مقایسه با قسمت اول کمتر قادر به خنداندن مخاطبش است اما حضور روگن و افرون کماکان می تواند حداقل در بخش هایی از فیلم یخ تماشاگر را آب کند. شاید به لطف حضور این دو بتوان حداقل یکباری با احتیاط به تماشای « همسایه ها : انجمن خواهری بر می خیزد » نشست.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.