محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

فصل برگ‌ریزان سینمای جهان فردا با آیین بازگشایی جشنواره‌ی فیلم ونیز آغاز می‌شود. جشنواره‌ی فیلم ونیز قدیمی‌ترین جشنواره و یکی از سه جشنواره‌ی بزرگ سینمای جهان به شمار می‌رود. هفتادوسومین دوره‌ی این جشنواره نیز همانند دوره‌های گذشته با حضور سینماگران بزرگی از سراسر جهان برگزار می‌شود که نام آن‌ها در بخش رقابت اصلی به چشم می‌خورد.

سومین اثر سینمایی دیمین شزل درام موزیکالی است با نام "La La Land" که ستارگانی چون رایان گاسلینگ، اما استون و جی. کی. سیمونز در آن هنرنمایی کرده‌اند. دیمین شزل کارگردان جوان 31 ساله‌ای است که با نویسندگی و کارگردانی "Whiplash" به شهرت رسید.

امیر کوستوریتسا کارگردان صرب که تا کنون موفق شده دو بار نخل طلایی کن را به دست آورد، امسال با "On the Milky Road" در ونیز حاضر شده است. در این فیلم خود کوستوریتسا در کنار مونیکا بلوچی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ترنس مالیک به گفته‌ی خودش یکی از رویاهایش را به حقیقت رسانده و مستند "Voyage of Time" را برای نمایش در بخش رقابت اصلی آماده کرده که داستان شکل‌گیری کیهان را به تصویر می‌کشد. مالیک تا کنون یک بار خرس طلایی برلین و یک بار نخل طلایی کن را به دست آورده و این هشتمین اثر سینمایی او می‌باشد.

فیلم "The Light Between Oceans" به کارگردانی درک سیانفرانس با هنرنمایی مایکل فاسبندر و آلیسیا ویکاندر نیز یکی دیگر از فیلم‌های حاضر در جشنواره‌ی ونیز امسال است.

ویم وندرز کارگردان پرکار آلمانی و برنده‌ی نخل طلایی کن در سال 1984 نیز امسال " The Beautiful Days of Aranjuez" را به رقابت اصلی جشنواره‌ی ونیز رسانده است.

امی آدامز و جرمی رنر با بازی در فیلم "Arrival" به کارگردانی دنیس ویلنو از ستارگان دنیای بازیگری حاضر در جشنواره‌ی ونیز امسال هستند.

شاید مهم‌ترین فیلم آمریکایی حاضر در ونیز "Jackie" به کارگردانی پابلو لارائین باشد که داستان ژاکلین کندی همسر رئیس جمهور ایالات متحده، جان اف. کندی را به تصویر کشیده است. نقش ژاکلین را ناتالی پورتمن ایفا کرده و پیتر سارسگارد در نقش رئیس جمهور ظاهر شده است.

آنا لیلی امیرپور کارگردان ایرانی‌آمریکایی نیز فیلم " The Bad Batch" را در بخش رقابت اصلی دارد. این فیلم دومین اثر امیرپور است. پیش از این امیرپور موفق شد با کارگردانی فیلم ترسناک "دختری در شب تنها به خانه می‌رود‎‎" نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند. نکته جالب در مورد این فیلم آن است که نخستین فیلم خوناشام به شمار می‌رود که به زبان فارسی ساخته شده است.

در مجموع بیست فیلم در بخش رقابت اصلی جشنواره‌ی ونیز امسال حضور دارند که در نهایت شیر طلایی به بهترین آن‌ها اهدا می‌شود. این جشنواره از فردا به مدت یازده روز ادامه دارد و دهم سپتامبر مراسم پایانی آن برگزار خواهد شد.


ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.