محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

بهترین های سینمای ایران و جهان را از فروشگاه ویدئو رسانه ایرانیان بخواهید

محصولات فرهنگی ویدئو رسانه ایرانیان

قزوین:بلوار سعادت - نبش کوچه گل آرا
تلفن :33661454

4 فیلم ایرانی در برلین 2016 حضور دارند

دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۰۶ ق.ظ

«لانتوری» رضا درمیشیان هم به برلین می رود


نوید محمد زاده در نمایی از فیلم سینمایی "لانتوری" رضا درمیشیان


مستند «رویای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی، «والدراما» به کارگردانی عباس امینی، «اژدها وارد می‌شود» مانی حقیقی و «لانتوری» رضا درمیشیان آثاری هستند که تا امروز حضورشان در برلین قطعی شده است.

فیلم سینمایى “لانتوری” ساخته رضا درمیشیان دومین فیلم ایرانی راه‌ یافته به فستیوال برلین است.

این فیلم به بخش پانورامای برلین 2016 راه ‌یافته است. درمیشیان دو سال قبل با “عصبانی نیستم” در همین بخش حاضر بود و حالا برای دومین بار حضور در برلین را تجربه می‌کند.

سومین ساخته بلند سینمایی درمیشیان هم چون آثار قبلی این کارگردان اثری اجتماعی است. “لانتوری” در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر نیز حضور دارد. فیلمی که در آن نوید محمدزاده، باران کوثری و مریم پالیزبان نقش‌آفرینی کرده‌اند.

محمدزاده که با “عصبانی نیستم” به سینمای ایران معرفی شد دومین همکاری‌اش را با درمیشیان تجربه کرده و باران کوثری هم در هر سه فیلم این کارگردان جلوی دوربین رفته است. بازی مریم پالیزبان را که سیزده سال پیش در “نفس عمیق” درخشیده بود، شاید بتوان کنجکاوی‌ برانگیزترین نکته فیلم درمیشیان در حوزه بازیگری دانست.

البته آنچه بیشتر از هر چیزی کنجکاوی عمومی سینمادوستان را بر می‌انگیزد، رویکرد تازه درمیشیان به جامعه ایران در سومین ساخته‌اش است. پس از “عصبانی نیستم” درمیشیان به فیلمسازی تبدیل شده که هر فیلمش می‌تواند به‌ منزله اتفاقی تازه قلمداد شود. فیلمساز جوان و خوش‌ قریحه‌ای که خوشبختانه حرفی برای گفتن را کنار “چگونه گفتن” لحاظ می‌کند و مضمون برایش همانقدر مهم است که فرم.

با تمام جنجال‌ هایی که پس از نمایش “عصبانی نیستم” به پا شد و درنهایت هم به اکران نشدن فیلم انجامید، درمیشیان در این دو سال ترجیح داد سکوت کند و جای پرداختن به حاشیه، فیلم سومش را بسازد.
رویکرد جشنواره برلین به آثار اجتماعی نیز می‌تواند طلیعه‌ ای برای موفقیت “لانتوری” در بخش پانورامای این فستیوال باشد.

هر ساله به دلیل همزمانی جشنواره برلین و فیلم فجر تب و تاب حضور برخی فیلمسازان ایرانی و فیلم‌هایشان که امکان انتخاب بین این دو رویداد سینمایی را دارند ایجاد می‌شود و امسال هم اسامی آثاری چون «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی، «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان برای حضور در بخش مسابقه برلین به گوش می‌رسید که در نهایت فیلم مانی حقیقی انتخاب شد و «لانتوری» هم به بخش پارانومای برلین رفت.

همچنین امسال فیلم مستند «رویای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی و فیلم داستانی «والدراما» ساخته عباس امینی به تهیه‌کنندگی مجید برزگر نیز برای بخش «نسل نو» شصت و ششمین دوره جشنواره برلین انتخاب شده است. این بخش موضوعاتی برای گروه سنی جوان و نوجوان را مدنظر قرار دارد.

البته در این بین نام فیلم «من سیاه» به کارگردانی رفیع پیتز کارگردان دو رگه ایرانی انگلیسی هم برای حضور در این جشنواره شنیده می‌شود که این فیلم محصول آمریکا، مکزیک، آلمان و فرانسه است. همچنین عوامل آن همگی غیرایرانی هستند. این فیلم داستان فردی مکزیکی است که پس از سال‌ها برای یافتن هویت خود به آمریکا برمی‌گردد.

گفتنی است اولین نمایش دو فیلم «لانتوری» رضا درمیشیان و «اژدها وارد می شود» مانی حقیقی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ایران خواهد بود و به همین دلیل هیجان را برای دیدن این دو فیلم به دلیل انتخاب در فستیوال برلین مخصوصا فیلم مانی حقیقی «اژدها وارد می شود» که در بخش مسابقه برلین انتخاب شده افزایش می دهد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.